Rabu, 27 Februari 2019

Minggu 3

Acap kali negara kita digemparkan mengenai kes rasuah yang kini semakin menjadi barah dalam masyarakat Malaysia. Kes rasuah ini melibatkan pelbagai pelbagai bangsa termasuklah Melayu, Cina, India dan lain-lain. Hampir setiap hari ada sahaja berita mengenai rasuah yang melibatkan kakitangan kerajaan disiarkan di kaca televisyen dan lain-lain. Pastinya ini akan memburukkan sesebuah imej institusi kerajaan itu sendiri.



Dimanakah etika serta integriti bagi seseorang kakitangan kerajaan yang mengambil rasuah daripada individu-individu mahupun daripada badan-badan korporat di negara ini. Jika dibiarkan tanpa sebarang kawalan daripada pihak yang berwajib pastinya kes seperti ini akan menjadi semakin rumit dan membimbangkan.

Justeru itu, saya sangat berharap agar pihak kerajaan khususnya untuk sentiasa memantau serta cakna terhadap perkara ini. Kita tidak mahu masyarakat kita pada hari ini terus terjerumus dalam aktiviti yang tidak sihat ini.

Akhir kata, ayuhlah sama-sama kita membasmi masalah rasuah di negara kita ini supaya kesemua masyarakat dapat hidup dalam keadaan yang harmoni. 

Sekian, terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan