Jumaat, 15 Februari 2019

Minggu 1

Assalamualaikum dan selamat sejahtera  kepada para pembaca sekalian. Pada minggu ini saya ingin melakukan kritikan terhadap novel popular " Lafazkan Kalimah Cintamu " yang telah dikarang oleh penulis hebat iaitu Siti Rosmizah.



Pada pandangan saya jalan cerita novel ini sangat rumit dan jelas sekali sangat bertentangan dengan tujuan sesebuah novel itu ditulis. Terdapat juga jalan cerita yang memaparkan adegan yang tidak sepatutnya dilakukan oleh penulis. Ini jelas menunjukkan bahawa, pada masa kini penulis lebih  cenderung untuk menulis perihal cerita cinta dan kemewahan berbanding dengan realiti kehidupan yang sebenar.

Penulis novel juga menekankan isu kekeluargaan yang sangat ekstrem dan tidak sihat kepada para pembaca. Meskipun, terdapat juga realiti yang berlaku seperti didalam novel ini namun, penulis tidak seharusnya menjadikan hal tersebut untuk melariskan buku yang ditulis olehnya.

Itu sahaja kritikan yang saya dapat kongsikan dengan para pembaca untuk minggu ini. Saya berharap agar kritikan saya ini tidak menyinggung mana-mana pihak yang berkenaan. Sekian, terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan