Ahad, 24 Januari 2021

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER


Pengalaman mengikuti kuliah BBN3402:

 

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua,

Di sini saya ingin berkongsi dengan awak semua mengenai pengalaman saya mengikuti kuliah BBN3402 iaitu Penterjemahan Berbantukan Komputer. Okay saya rasa ramai yang tidak mengetahui tentang kursus ini. Nama pon panjang dan saya pada mula-mula tu dapat agak yang kursus nie banyak menggunakan komputer. Tak sangka telahan saya betul(dah terang lagi bersuluh nama kursus pon dah mention perkataan komputer kan)  dan dalam masa yang sama juga kami yang ambik kursus nie kene memang tak sangka akan dapat lecturer yang garang dan tegas huhuhu. Saya ingatkan kursus ni cara pembelajaran dia agak rilek rupa-rupanya tidak sama sekali ye…

Masa awal-awal kelas dulu agak struggle jugak la nak follow rentak lecturer yang ajar kursus nie. Bila isnin je rasa macam ya Allah serabuttnya hidup (aku) nak siapkan kerja yang diberi setiap minggu. Mula-mula buat tu memang macam siput la lambat bebeno bila  nak siapkan tugasan tu tapi bila dah makin lama ikut kursus nie dah tak terasa apa dah. Otak pon dah boleh berfungsi dengan ligan bila buat kerja. Walaupun lecturer agak garang dan tegas tapi saya bersyukur sangat sekurang-kurangnya saya dapat belajar sesuatu dari lecturer Prof Dr Normaliza. Pernah juga la saya kena marah dengan Prof pasal tugasan huhuhu. Masa tu nak menangis pon ada tapi hati kena kuatla nama pon pelajar universiti tak kan la kene marah sikit nak nangis ahahahah.

Tapi pada saya la kan Prof tegas sebab nak kita sebagai pelajar ni jadi orang yang berdisiplin dan boleh siapkan keje dalam masa yang Prof dah tetapkan. Almaklum la nak jadi penterjemah kan kene la bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian. Melalui kerja yang Prof bagi saya rasa skill terjemahan saya mengalami peningkatan. Walaupun tak banyak seperti orang lain tapi saya rasa bersyukur sangat dapat mengikuti kursus ni. Rakan-rakan sekuliah juga banyak membantu semasa saya mengikuti kursus ni. Semua jenis yang suka berkongsi dengan rakan-rakan yang lain dan mereka tak pernah lokek berkongsi ilmu masing-masing.

Akhir sekali, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Prof serta rakan-rakan seperjuangan saya yang lain. Banyak kenangan yang saya perolehi semasa mengikuti Kurusu ini . Didoakan juga supaya Prof sentiasa dibawah naungan rahmat Allah swt atas kesungguhan dalam mengajarkan kami ilmu.

Terima kasih Prof!!

 

Post blog mengikut minggu:


MINGGU 1



MINGGU 2




MINGGU 3




MINGGU 4





MINGGU 5





MINGGU 6






MINGGU 7




MINGGU 8





MINGGU 9






MINGGU 10








MINGGU 11



















KEHADIRAN MINGGU 13




NOR AISHAH BINTI MOHD NASIR (194602)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan