Jumaat, 18 Disember 2020

 BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

Tugasan individu minggu 8 (Mufti Menk di Twitter) :


1) Kadang-kadang anda mungkin ingin mengatasi beberapa perkara yang teruk tetapi anda tahu mereka lebih baik dibiarkan. Kerana jika anda melakukannya, anda mungkin akhirnya menyesali kata-kata & tindakan anda. Ini adalah satu cabaran yang besar untuk menahan diri tetapi anda harus menjaga ketenangan fikiran anda sendiri. Yang Maha Kuasa akan menjaganya.



2) Bangun setiap pagi dengan semangat yang baru dan segar. Ingat, tidak ada yang dijanjikan hari baru. Oleh itu, jangan sia-siakan peluang yang telah ditentukan oleh Yang Mahakuasa untuk hari itu. Percayalah bahawa Dia hanya mahukan kebaikan untuk anda. Mempunyai sikap bersyukur akan menentukan bagaimana anda menjalani kehidupan anda.



3) Hidup ini adalah ujian. Ambil langkah anda. Ingat, tidak ada yang kekal. Akan ada hari yang baik dan hari yang sukar. Oleh itu, jangan biarkan hari-hari sukar menghancurkan anda. Begitu juga, hari-hari baik tidak boleh mengalihkan perhatian anda sehingga anda lupa tujuan anda dalam hidup ini! Pastikan ia seimbang!

 

4) Belajarlah untuk menetapkan batas yang sihat. Belajar bila hendak berjalan pergi dan bila hendak melakukan sesuatu. Anda tidak dapat mengawal bagaimana orang memperlakukan anda. Itu bukan pada anda tetapi anda boleh mengawal apa yang anda bertoleransi. Bersikap baik tetapi tegas. Tidak perlu bersikap kasar tentangnya. Anda akan berterima kasih kerana berjaya!



5) Mahakuasa. Tekanan hidup kadang-kadang mendorong kita ke sudut, sehingga sukar untuk maju. Tolonglah kami untuk tidak berhenti tetapi terus berjalan di jalan yang lurus dengan setia. Beri kami kekuatan untuk mengatasi setiap rintangan di jalan kami. Kami memiliki kepercayaan penuh kepada-Mu, dengan Rahmat dan KemungkinanMu!


Kehadiran minggu 8:



NOR AISHAH BINTI MOHD NASIR (194602)








Tiada ulasan:

Catat Ulasan